top of page

Wolna
Szkoła
Busola

Happy Kids Huddle
wspólne działanie

Prywatność traktujemy poważnie.

Nie publikujemy wizerunków naszych uczniów.

Rekrutacja

Możesz do nas dołączyć w każdej chwili. Rekrutacja trwa cały rok. Zapraszamy dzieci do klas 0-1-2-3-4-5

Dlaczego my...

Edukacja

W naszej szkole realizujemy podstawÄ™ programowÄ… w systemie edukacji domowej. W tym celu nawiÄ…zaliÅ›my wspóÅ‚pracÄ™ z formalnÄ… szkoÅ‚Ä…, której Å›wiadectwa, dzieci otrzymujÄ… po ukoÅ„czeniu każdej klasy.

 

- codziennie odbywajÄ… siÄ™ grupowe zajÄ™cia tematyczne, których zakres wzajemnie siÄ™ przenika. Dzieci w naturalny sposób, bez sztucznych podziaÅ‚ów na przedmioty, uczÄ… siÄ™ Å›wiata, pogÅ‚Ä™biajÄ…c jednoczeÅ›nie umiejÄ™tnoÅ›ci jÄ™zykowe, matematyczne, przyrodnicze, kulturowe oraz wzmacniajÄ…c samodzielność i poczucie wartoÅ›ci.

 

- czas pracy indywidualnej to moment, w którym dziecko, podobnie jak w trakcie zajęć tematycznych, ma okazjÄ™ do opanowania podstawy programowej. DziejÄ™ siÄ™ to jednak za sprawÄ… specjalnie do tego przystosowanego otoczenia m.n. dziÄ™ki pomocom Montessori. Dziecko może siÄ™gać po nie, w dowolnym momencie dnia i pracować jak dÅ‚ugo tylko ma na to ochotÄ™.

 

- praca w maÅ‚ych grupach to czas, w którym nastÄ™puje najczęściej realizacja danego projektu. DziÄ™ki takiej formie dzieci mogÄ… rozwijać kreatywność, stawiać tezy i je weryfikować, pogÅ‚Ä™biać  umiejÄ™tnoÅ›ci wspóÅ‚pracy, argumentować, uczyć siÄ™ samooceny, oceniać skutki swojej pracy a także wyciÄ…gać wnioski.

 

Dzieci uczą się i rozwijają umiejętności podczas:

- warsztatów

- wykÅ‚adów i pokazów

- doÅ›wiadczeÅ„ i eksperymentów

- realizujÄ…c projekty

- będąc w ruchu i odpoczywając

Społeczność

NaszÄ… spoÅ‚eczność tworzÄ… uczniowie, rodzice i kadra. Zasady panujÄ…ce w szkole tworzÄ… uczniowie i kadra, dbajÄ…c o bezpieczeÅ„stwo i uwzglÄ™dniajÄ…c potrzeby i możliwoÅ›ci. DziÄ™ki temu, w naturalny sposób pojawia siÄ™ odpowiedzialność za podejmowane decyzje. Każdy dzieÅ„ rozpoczynamy spotkaniem spoÅ‚ecznoÅ›ci, podczas, którego dzielimy siÄ™ tym co dla nas ważne, ustalamy gdzie bÄ™dziemy spÄ™dzać czas wspólnie,  która osoba dba o wspólnÄ… przestrzeÅ„ (dbanie o roÅ›liny, pomoc podczas obiadów). W trakcie tych porannych spotkaÅ„, podejmujemy również wspólnie ważne dla SzkoÅ‚y decyzje. Na co dzieÅ„ staramy siÄ™ nazywać uczucia i potrzeby. Dzielimy siÄ™ sukcesami i jesteÅ›my dla siebie wsparciem w trudnych chwilach. Trzymamy siÄ™ z dala od rywalizacji, stosowania kar     i nagród i wszelkiej manipulacji w budowaniu relacji. Zależy nam na tym by Å›rodowisko, w którym funkcjonujemy na co dzieÅ„ byÅ‚o peÅ‚ne życzliwoÅ›ci i szacunku. Konflikty rozwiÄ…zujemy szukajÄ…c strategii na zaspokojenie potrzeb, każdej ze stron.

Emocje

​

Wierzymy, że czÅ‚owiek Å›wiadomy swoich potrzeb i emocji lepiej rozumie siebie i innych, Å‚atwiej radzi sobie z trudnoÅ›ciami, szybciej podnosi siÄ™ po porażkach, ale i peÅ‚niej celebruje sukcesy, tworzy pozytywny obraz samego siebie. Dlatego w Szkole realizujemy autorski program rozwijania inteligencji emocjonalnej prowadzony przez psychologa. SÄ… to zajÄ™cia  w trakcie których budujemy samoÅ›wiadomość, uczymy siÄ™ rozumieć reakcje innych ludzi, szukamy konstruktywnych strategii na radzenie sobie z porażkami. Poruszamy takie tematy jak miÅ‚ość, przyjaźń, duma z wÅ‚asnych osiÄ…gnięć, akceptacja, strach, zÅ‚ość czy zazdrość.

zajęcia plastyczne.

Kontakt z naturÄ…

Ważnym elementem naszej codziennoÅ›ci  jest kontakt         z naturÄ…. Staramy siÄ™ spÄ™dzać min. 2 godziny dziennie na spacerach, pobycie na placu zabaw, wycieczkach terenowych. Uczymy siÄ™ otaczajÄ…cego nas Å›wiata bÄ™dÄ…c    w nim aktywnie i poznajÄ…c prawa nim rzÄ…dzÄ…ce. Wierzymy, że obcowanie z przyrodÄ… niweluje stres, doprowadzajÄ…c do harmonii i lepszego poznania siebie. W kontakcie z naturÄ… czÅ‚owiek wykorzystuje wszystkie zmysÅ‚y (widok biedronki na liÅ›ciu, zapach skoszonej trawy, szum rzeki, smak leÅ›nej jagody, dotyk mokrego piasku) do budowania osobistej      z niÄ… relacji. PodstawÄ… tego kontaktu jest szacunek do Ziemi, troska o niÄ… i przekonanie, iż jesteÅ›my częściÄ… natury.

Poruszanie siÄ™ w lesie
bottom of page